Przystawka z kultury

Go Culture

Spotkanie 6: Balet – między duchem a ciałem.

Spotkanie 6: Balet – między duchem a ciałem.

Gest, ruch, taniec … Jak zrodził się balet i jakie są jego współczesne wariacje? Jaki jest język baletu, czym jest : relevé, plié, croisé?

Na spotkaniu dotyczącym baletu nie tylko zajmiemy się jego językiem i formą, ale także sferą emocjonalną. Jak przełożyć emocje na ruch? Czy w tańcu można ukryć komunikat? Wraz z solistką baletu Teatru Wielkiego – Martą Fiedler przeanalizujemy fragmenty słynnych spektakli, między innymi „La Petit Mort” według choreografii Jiřiego Kyliana, „Pieśń o nocy” Karola Szymanowskiego wg choreografii Jacek Przybyłowicza, czy Annę Kareninę Alexeia Ratmansky’ego.

Spotkanie z Martą Fiedler to doskonała okazja by zadać wszystkie nurtujące dotychczas pytania: jak tańczy się w pointach? Jak wygląda edukacja tancerza? Co najbardziej inspiruje ich w tańcu? czy „Czarny Łabędź” z Natalie Portman pokazuje prawdziwe relacje panujące w zespole tancerzy?

Spotkanie odbędzie się w niesamowitej przestrzeni studia fotograficznego “Produkcja artystyczna”, industrialnego wnętrza dawnej fabryki zlokalizowanej w sercu Warszawy.

Marta Fiedler (ur. 1980)

Pierwsza solistka baletu Teatru Wielkiego, jedna z najważniejszych polskich tancerek. Urodzona w 1980 roku. W 1999 r. ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu. Od 2004 r.  na stanowisku solistki a od września 2007 r. pierwszej solistki w zespole baletowym Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Zatańczyła tutaj m.in. Eginę w “Spartakusie” Wesołowskiego, Swatkę w “Weselu” (“Svadebka”), Solistkę w “Petite mort” Kyliána, Młodą w “Harnasiach” Wesołowskiego, Tatianę w “Onieginie” Cranki, Diablicę i Krasawicę w “Panu Twardowskim” Klauznera, tytułową rolę w “Annie Kareninie” Ratmansky’ego i Ozyldę w “Tristanie” Pastora.

 

Przystawka z kultury to kombinacja wrażeń kulturalnych i kulinarnych.

Trwają zapisy na spotkanie. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy: przystawkazkultury@goculture.pl

Koszt spotkania to 80 PLN